1. Stratejik Planlama ve Hedef Belirleme
Öğretim yönetimi, üniversitenin misyonu, vizyonu ve stratejik hedeflerine uygun olarak yapılandırılır. Tüm eğitim programları ve akademik faaliyetler, uzun vadeli planlama süreçleri doğrultusunda belirlenen hedeflere ulaşmayı destekleyecek şekilde yönetilir. Stratejik planlar, öğretim süreçlerinin verimliliğini ve kalitesini artıracak yenilikçi yaklaşımları içerecek şekilde düzenli olarak gözden geçirilir ve güncellenir.
2. Şeffaflık ve Hesap Verebilirlik
Öğretim yönetiminde şeffaflık esastır. Üniversite yönetimi, tüm öğretim süreçlerinin ve kararlarının açık, anlaşılır ve erişilebilir olmasını sağlar. Akademik birimlerin performansı, öğrenci geri bildirimleri ve diğer ilgili veriler düzenli olarak değerlendirilir ve raporlanır. Hesap verebilirlik, öğretim yönetiminde güvenilirliği ve sürekli iyileştirmeyi destekleyen önemli bir unsurdur.
3. Etkin Kaynak Yönetimi
Öğretim yönetimi, üniversitenin maddi, beşeri ve teknolojik kaynaklarını etkin ve verimli bir şekilde kullanmayı amaçlar. Ders programları, öğretim elemanlarının yük dağılımı ve altyapı kullanımına yönelik stratejik planlamalar, kaynakların en iyi şekilde değerlendirilmesini sağlar. Kaynak yönetiminde sürdürülebilirlik ve verimlilik ilkeleri ön planda tutulur.
4. Akademik Özgürlük ve Sorumluluk
Üniversitemiz, öğretim elemanlarının akademik özgürlüklerini koruyarak, araştırma ve eğitim süreçlerinde yenilikçi yaklaşımlar geliştirmelerini destekler. Ancak, bu özgürlük sorumlulukla dengelenir; her öğretim elemanı, öğrencilerine en yüksek kalitede eğitim sağlama ve etik değerlere bağlı kalma sorumluluğunu taşır. Akademik özgürlük, eleştirel düşünceyi ve entelektüel zenginliği teşvik eden bir unsur olarak görülür.
5. Sürekli İyileştirme ve Kalite Güvencesi
Öğretim yönetimi politikası, sürekli iyileştirme ve kalite güvencesi ilkelerine dayanır. Öğretim süreçleri, düzenli olarak değerlendirilir ve güncellenir. İç ve dış denetim mekanizmaları aracılığıyla, eğitim kalitesi sürekli olarak izlenir ve iyileştirilir. Öğrencilerin ve öğretim kadrosunun geri bildirimleri, öğretim yönetiminin geliştirilmesinde önemli bir rol oynar.
6. Karar Verme Süreçlerinde Katılımcılık
Öğretim yönetimi, karar alma süreçlerinde katılımcılığı teşvik eder. Akademik ve idari personel, öğrenciler ve diğer paydaşlar, üniversitenin öğretim politikaları ve uygulamalarıyla ilgili süreçlere aktif olarak dahil edilir. Bu yaklaşım, yönetim kararlarının daha kapsayıcı ve yerinde olmasını sağlar.