Anasayfa

Hemşirelik Bölümün Amacı

Yüksek Öğretim Kurumu’nun 14.12.2012 tarih ve 54412 sayılı yazısı gereğince açılan Necmettin Erbakan Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü 2013-2014 eğitim-öğretim döneminde eğitime başlamış ve iki dönem mezun vermiştir. Hemşirelik Fakültesi, 14.05.2018 tarihli Bakanlar Kurulu kararının 06.07.2018 tarihli ve 2018/12001 sayılı Resmi Gazete’de yayınlanması ile kurulmuş ve Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü öğretim elemanları ve öğrencileri Hemşirelik Fakültesi’ne aktarılmıştır.  Ayrıca Sağlık Bilimleri Enstitüsü bünyesinde bulunan Hemşirelik Anabilim Dalı (tezli ve tezsiz yüksek lisans, doktora programları) lisansüstü eğitimleri de öğretim üyelerimiz tarafından yürütülmektedir.Hemşirelik Bölümüne öğrenci kabulü Yüksek Öğretim Kurulunun yaptığı sınav ve Yüksek Öğretim Kurulunun belirlemiş olduğu "Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmeliğin Ek Madde 1” uyarınca yapılmaktadır. Öğrencinin kaydı N.E.Ü. Önlisans ve Lisans Öğretim ve Sınav Yönetmeliği Giriş ve Kayıt Şartları Madde 6 doğrultusunda gerçekleştirilir.

Programın tüm yeterliliklerini başarı ile gerçekleştiren öğrenciler Hemşirelik Lisans Diploması ile “Hemşire” unvanı almaktadır. Bölüm derslerinden başarı notu; N.E.Ü. Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği Madde 14, Madde 15 ve Madde 16’ya göre belirlenir. Klinik uygulaması olan derslerde, Necmettin Erbakan Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü Uygulama Yönergesi Madde 10 dikkate alınarak başarı durumu belirlenir. N.E.Ü. Ön lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği Madde 24’de belirtilen kriterler mezuniyet için yeterlilik koşuludur.

Hemşirelik programını başarı ile tamamlayan adaylar ALES ve YDS (ve eşdeğerlilik sınavları dahil) sınavlarından geçerli not almaları koşuluyla kendi alanında yada ilgili alanlarda lisansüstü programlara devam edebilir.

Bu programdan mezun olan öğrenciler, tüm kamu ve özel sağlık kurumlarında klinik hemşiresi, yönetici hemşire, eğitimci hemşire, iş yeri hemşiresi ve okul sağlığı hemşiresi olarak çalışır. Pedagojik formasyon eğitimi almış olanlar sağlık meslek liselerinde öğretmen olarak görev alabilir.

Hemşirelik Bölümünün Hedefi

  • Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerini belirleyen ve uygun eğitim veren,
  • Evrensel değerlere sahip, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin, hasta haklarının ve yasal sorumluklarının bilincinde olan,
  • Bireyin/ailenin/toplumun sağlığını koruma, geliştirme ve yükseltmede hemşirelik bilimini en üst düzeyde uygulayan,
  • Sağlığın bozulduğu durumlarda bireylerin hemşirelik bakım gereksinimlerini saptayan, planlayan, uygulayan ve değerlendiren,
  • Hemşirelik uygulamalarını araştırma temelli ve kanıta dayalı olarak yürüten,
  • Etkin iletişim ve işbirliği kuran,
  • Bilimsel yöntem ve eleştirel düşünceyi kullanan,
  • Bireysel ve mesleki gelişimini sürdüren,
  • Mesleğin gelişimi için karar alma mekanizmalarında etkin rol oynayan,
  • Liderlik özelliklerine sahip olan,
  • Ulusal ve uluslararası mesleki platformlarda yer alan, hemşireler yetiştirmektir.

icon

Eğitim Süresi

Hemşirelik Bölümünde eğitim süresi 4 yıl olup, bu süre zarfında öğrenciler hem teorik hem de uygulamalı derslerle donatılarak, hemşirelik alanında tam donanımlı hale gelmeleri hedeflenmektedir.

icon

Staj

Eğitim süresince çeşitli branşlarda staj yapma imkânı sunulmaktadır. Bu stajlar, öğrencilerin teorik bilgilerini pratikte uygulamalarına olanak tanıyarak, mezuniyet sonrası iş hayatına daha donanımlı ve tecrübeli bir şekilde başlamalarını sağlamaktadır.

icon

Akreditasyon ve TYÇ Logolu Diploma

Akreditasyon kalitenin sürekli olarak geliştirilmesini amaçlayan bir öz değerlendirme sürecidir. Bu kapsamda bölümümüz HEPDAK tarafından akredite edilmiş bir bölümdür. Aynı zamanda öğrencilerimiz mezun olduğunda ise diplomalarında Türkiye Yeterlilik Çerçevesi logosu bulunan diplomayı almaya hak kazanırlar.

icon

İntörn Hemşirelik

İntörnler, teorik olarak aldıkları eğitimleri uygulamalı olarak öğrenmektedirler. Bu doğrultuda öğrencilerin sağlık sektörünü ve hastaneleri yakından tanıması da sağlanmış olmaktadır. Ayrıca intörnler, uygulamanın sonucunda özgüveni yüksek ve yeterli donanımı elde etmiş olarak çalışma hayatına başlamaktadırlar.

Temel Müfredat

Necmettin Erbakan Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Hemşirelik Bölümü, öğrencilerine geniş bir yelpazede dersler sunar. Bu dersler, hem temel hemşirelik bilgilerini hem de ileri düzeyde sağlık alanı konularını kapsar. İşte Hemşirelik Bölümünde yer alan bazı dersler ve bu derslerin içerikleri şöyledir:

Hemşirelik Esasları
Hemşirelik Esasları

Hemşirelik Esasları dersi, hemşirelik eğitimine yeni başlayan öğrencilere yönelik olup, insanı kendine özgü varlığı ve gereksinimleri içinde çevresi ve toplumla birlikte bütüncül bir anlayışla ele alan, temel insan gereksinimleri doğrultusunda mesleğin temel kavram ilke, kural, yöntem ve uygulamalarını öğreterek diğer derslere temel oluşturan kuramsal uygulamalı bir derstir.

İç Hastalıkları Hemşireliği
İç Hastalıkları Hemşireliği

İç Hastalıkları Hemşireliği dersi, sağlıklı/hasta birey ve ailenin sağlığının geliştirilmesi, korunması, sistemlere ilişkin sağlık sorunlarında tıbbi tedavi/bakım ve rehabilitasyon süreçlerine yönelik gerekli bilgi ve becerilerin kazandırılması, bilgilerin sentez edilebilmesi, hemşirelik bakımını gerektiren durumlarda problem çözme becerisinin etkili bir şekilde kullanabilmesi ve bakımda teorik bilgi ile uygulamayı ilişkilendiren hemşirelik bakımını kapsar.

Cerrahi Hastalıklar Hemşireliği
Cerrahi Hastalıklar Hemşireliği

Cerrahi Hastalıklar Hemşireliği dersi,  cerrahi stres yanıt, cerrahi girişim sonrası ağrı, cerrahi hastasında sıvı-elektrolit ve asit-baz dengesi, cerrahi girişim öncesi, sırası ve sonrası bakım, sistem cerrahisi ve hemşirelik bakımı konularına odaklanır.

Hemşirelik Öğretimi
Hemşirelik Öğretimi

Hemşirelik Öğretimi dersi, Hemşirelik öğrencilerinin eğitimci rolünü geliştirmeyi amaçlayan, sağlıklı / hasta birey aile ve toplumun eğitim gereksinimleri doğrultusunda çağdaş yaklaşımlarla eğitim sürecinin planlaması, uygulanması ve değerlendirilmesine yönelik bilgi, beceri tutumları ve yaşam boyu öğrenmeyi içerir.

Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği
Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği

Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliğ, dersi, kadın sağlığını bütüncül bir sağlık anlayışı ile değerlendirmeye ve geliştirmeye öğrencileri hazırlar. Kadın hayatının her dönemindeki sağlık sorunları konusunda farkındalık yaratır.

Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği

Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği dersi, öğrencilere 0-18 yaş grubuna yönelik normal büyüme gelişme özellikleri, çocuk-aile ve toplum etkileşimi, çocuk sağlığı ve etkileyen faktörler, sağlıktan sapma durumları, sağlıklı ve sağlık sorunu olan çocukların bakımında hemşirenin rol ve işlevleri, güncel yaklaşımlar ve bakım modelleri, kanıta dayalı bakım uygulamalarına ilişkin bilgi verir ve ilgili alanlardaki uygulamalarda beceri kazandırır.

Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği
Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği

Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği dersi,

Halk Sağlığı Hemşireliği
Halk Sağlığı Hemşireliği

Halk Sağlığı Hemşireliği dersi, bireyin, ailenin ve toplumun bedensel, ruhsal ve sosyal sağlığının korunması, geliştirilmesi, engelli ve hasta bireylerin evde bakımı ve topluma yeniden kazandırılması ile sağlığı etkileyen olumsuz durumların düzeltilmesi için gerekli hemşirelik hizmetleri sürecini temel sağlık hizmetleri yaklaşımı içinde inceler ve uygulamaya geçirilmesini sağlar.

Hemşirelikte Yönetim
Hemşirelikte Yönetim

Hemşirelikte Yönetim dersi, hemşirelik hizmetlerinin yönetim ve işleyiş sürecini inceler. Hemşirelik yönetimi, hasta ve çalışan güvenliği, kalite yönetimi ve örgütsel davranış gibi temel konuları ele alır. Ayrıca insan gücü planlama ve insan kaynakları yönetimi gibi ileri konular da dersin bir parçasını oluşturur.

Bağlı Kalın